Muzee mai puțin cunoscute în București

M-am gândit că, dacă tot sunt atât de aproape Sărbătorile Pascale, ar trebui să împărtășesc aici pe blog câteva muzee pe care am avut plăcerea să le vizitez în ultima vreme. În căutarea mea de frumos și divers, m-am pus pe research la calculator în speranța că voi găsi câte ceva nemaivăzut până acum în orașul pe care îl numesc "acasă". Restaurantele au devenit amintiri, iar târgurile și evenimentele de orice fel au sfârșit asemenea. Astfel că, activitățile de weekend din prezent sunt o provocare continuă. 
Dacă totuși simțiți că viața voastră a devenit o rutină, iar parcurile nu mai sunt o opțiune, cred că mai există o șansă: muzeele. Nu trebuie să fie mari sau să vă încarce emoțional. Am văzut lunile trecute că pot fi entertaining și încărcate de poveste. Nu trebuie să fie muzee de artă dacă nu împărtășiți această pasiune, ci pot să cuprindă arme de război, steaguri, statui, hărți șamd. Nu trebuie să fie vechi dacă nu vă doriți istorie, ci pot fi interactive și chiar recent inaugurate. De asemenea, dacă nu vă simțiți confortabili în această perioadă în spațiile închise, muzeele outdoor vă așteaptă cu brațele deschise. Cred cu tărie că există un loc pentru fiecare. Ca să nu o mai lungesc, voi trece direct la articol, aducând în atenție locurile pe care vi le recomand călduros!

1. Muzeul Municipiului București   (Bulevardul Ion C. Brătianu 2)
Probabil cel mai cunoscut dintre cele pe care vi le voi prezenta astăzi, Muzeul Municipiului București este de fapt un palat situat la intersecția dintre Universitate, Spitalul Colțea, Teatrul Național și Hotelul Intercontinental. Micuț, cochet, dar destul de misterios încât reușește să sară în ochi, Palatul Șuțu din București a aparținut familiei cu numele omonim și este un adevărat simbol al aristocrației bucureștene de la a doua jumătate a secolului al 19-lea. Cunoscută pentru balurile ce se organizau aici, reședința soților Șuțu a fost locuită timp de aproximativ 100 de ani până să devină Muzeul Municipiului București în 1959, așa cum îl știm noi astăzi. 
Din punctul meu de vedere, acesta este cel mai frumos, bogat, încărcat de istorie muzeu din toată capitala, fiind și preferatul meu. Cred că reușește să surprindă istoria vibrantă și tumultoasă a acestui oraș mai bine ca niciun altul și este faimos pentru diversele sale expoziții temporare, precum "Moda în Bucureștiul Interbelic" sau "Povești din București în benzi desenate". Totuși, cel mai impresionante segmente ale muzeului sunt documentul de atestare al Bucureștiului semnat de Vlad Țepeș în 1459 (pe care o să vi-l arăt în pozele de mai jos), timeline-ul principalelor fațade bucureștene, descoperirile arheologice, frescele bizantine și scările care duc spre etaj.

2. Muzeul "Micul Paris"  (Strada Lipscani nr 41)
Pe aceeași notă, dar ceva mai recent inaugurat, Muzeul "Micul Paris" a fost înființat ca studio de fotografie de epocă, dar cu timpul a câștigat popularitate printre curioși. După ceva vreme a devenit și muzeu, astfel încât va trebui să plătiți bilet pentru a vedea cele 6 încăperi decorate în stilul perioadei de dintre Războaiele Mondiale. Îl consider perfect pentru o după-amiază petrecută în Centrul vechi, dacă sunteți dornici de ceva nou în această zonă a Bucureștiului.

3. Muzeul K.H. Zambaccian   (Strada Zambacian nr. 21A)
Pentru pasionații de artă care poate nu au timp sau chef să se îndrepte spre Muzeul Național de Artă al României, Muzeul Zambaccian este o opțiune potrivită. Aflând recent despre el, nu am putut să îmi fac așteptări prea mari cu privire la acesta. Cu toate astea, am fost plăcut surprinsă să văd Grigorescu, Tonitza, Luchian, Aman, Pallady și chiar două lucrări de Matisse. Explicația este însă faptul că acest muzeu face parte din circuitul MNAR, importanța acestuia fiind mai mare de fapt decât mi-aș fi închipuit. Casa și picturile expuse i-au aparținut lui Krikor Zambaccian, un reputat om de afaceri, colecționar și critic de artă. 

4. Muzeul Național al Hărților și a Cărții Vechi  (Strada Londra 39)
Personal, nu mi-ar fi trecut prin minte că un asemenea muzeu ar putea fi atât de fascinant și bogat în exponate. Nu mă judecați greșit, dintotdeauna mi-a plăcut să privesc hărți, mai ales cele geopolitice. Cu toatea astea, nu mi-aș fi imaginat că pot exista atâtea reprezentări geografice ale României (acestea se găsesc în mod special) - de la 1500 și până în prezent. Tot aici am descoperit atâtea perspective ale Europei și restului lumii filtrate prin ochii înțelepților de acum 500 de ani. Există, de asemenea, și o scurtă prezentare a expediției lui Emil Racoviță în Antarctica. Interiorul este superb decorat, iar exponatele sunt pe măsură. Că tot vorbeam despre pasiunile fiecăruia și muzeele, uitați dovada!

5. Galeriile Artmark  (Strada C. A. Rosetti 5)
Ultimul loc de pe lista de astăzi este simultan o galerie de artă și casă de licitație. Totuși, am decis să îl introduc aici pentru că o mare parte dintre exponatele sale (ce sfârșesc în mâinile colecționarilor) sunt de mare căutare și într-adevăr impresionante, tablouri, bijuterii, piese de vestimentație, sculpturi, pietre și alte asemenea. Toate acestea sunt găzduite de Palatul Cesianu-Racoviță, un superb edificiu datând din, ghiciți voi, jumătatea secolului al 19-lea.In rest...vă las pe voi să vă faceți o impresie!

Cam asta este tot pentru astăzi, dragii mei! Sper din tot sufletul să aveți sărbători cu bine și sper să ne revedem cât mai curând. Aștept în comentarii impresiile și experiențele voastre cu aceste muzee sau chiar altele! Vă îmbrățișez!













Comments

Post a Comment