Ce să faci în Dubai: activități și obiective

Sunt atât de entuziasmată că pot prezenta în sfârșit o nouă destinație aici pe blog astăzi, că planul a ieșit așa cum mi-am dorit și că totul este safe. Probabil că o parte dintre voi îmi veți spune: "Vezi că ai rămas în urmă, toată lumea a fost măcar o dată în Dubai!", însă cred că fiecare are rândul și șansa sa de a călători în lume și de a-și lărgi orizonturile dacă își dorește acest lucru și dacă urmează demersurile necesare acestui scop. Cu această premisă am început fiecare articol de pe blog din încercarea de a face schimb cu voi de idei, de impresii și informații. Din dorința de a cunoaște. Înainte de a trece totuși în pâine, trebuie să vă povestesc puțin legat de condițiile de călătorie din prezent, de regulile pe care le vom respecta ca să putem călători în siguranță și de măsurile pe care le putem lua astfel încât să prevenim evenimente neplăcute.

Întâi de toate, dacă vă plănuiți o vacanță în Dubai sau într-una dintre puținele destinații care au mai rămas accesibile pentru turism, trebuie să vă informați foarte bine în legătură cu normele și restricțiile din fiecare loc în parte pentru că este posibil ca anumite reguli care se aplică în România, în U.E sau în alte zone la care vă raportați să nu fie valabile în alte colțuri ale lumii. Am spune că nu este mare lucru, dar este crucial pentru însăși vacanța și sănătatea noastră să ne informăm prompt. În egală măsură, trebuie să ne raportăm și la regulile din țară pentru că sunt extreeem de schimbătoare( de multe ori, de la o zi sau la o săptămână la alta). În acest sens, puteți accesa site-ul MAE și Monitorul oficial pentru cele mai noi informații. 

În cazul meu a fost nevoie de o serie de teste PCR pentru ca vacanța să se desfășoare în siguranță. Primul a fost făcut în țară cu două zile înainte de zbor. Al doilea a fost gratuit, făcut pe aeroportul din Dubai în condiții super bune și în mod civilizat. Pentru al treilea ne-am programat la o clinică în apropiere de hotelul nostru tot cu două zile înainte de zborul spre casă. La intrarea în țară, dacă prezentați dovada vaccinului, un test de anticorpi care să fie pozitiv sau dacă faceți parte dintr-o anumită categorie( de exemplu student, cum sunt și eu), sunteți exceptați de carantină. Mai sunt și alte condiții incluse în ultima hotărâre de Guvern, deci urmăriți cu atenție. În ceea ce privește celelalte măsuri de prevenție din Dubai, vă voi spune pe parcursul articolului. V-am întristat destul, acum trebuie să vă înveselesc.

De ce Dubai? Și de ce în februarie?
Dubaiul este cel mai mare și mai faimos oraș din Emiratele Arabe Unite și în același timp reședința emiratului cu același nume(din cele șapte câte au EAU). Având peste 3 milioane de locuitori și o suprafață de peste 4000 km pătrați, Dubaiul este unul dintre cele mai sigure și mai fascinante orașe de pe mapamond. Este un adevărat simbol al cooperării internaționale, al viitorului și dovada vie că Orientul Mijlociu se poate ridica la așteptările lumii occidentale. Cu o istorie recentă, orașul dezvoltându-se masiv în ultimii 30 de ani, destinația cu pricina are atât de multe de oferit, încât o săptămână poate să nu fie de ajuns pentru a tăia de pe listă toate obiectivele. Situat pe coasta Golfului Persic, Dubaiul este o destinație excelentă pentru plajă, având în același timp multe facilități pentru familiile cu copii. În condiții normale, este orașul potrivit pentru petrecăreți, pentru cei aventuroși, pentru amatorii de shopping și de experiențe noi. Cred că are ceva de oferit pentru oricine. Până la urmă, acesta este avantajul orașelor foarte mari. Februarie-martie sau octombrie-noiembrie sunt, în opinia mea, perioadele potrivite pentru o deplasare în Dubai, datorându-se bineînțeles climatului nefericit tropical uscat.

În altă ordine de idei, vă voi vorbi despre ceea ce am făcut eu de-a lungul celor 7 zile sau, mai degrabă, 5 zile întregi petrecute în Dubai și pot recomanda cu cea mai caldă inimă.
        (vedere Dubai Marina dinspre JBR)

1. Dubai Marina și JBR
Cartierul Marina este, probabil, cel mai luxos și modern din Dubai la momentul de față. Șocant este că acum aproape 20 ani aici era deșert. Acum găzduiește a doua cea mai înaltă clădire rezidențială din lume(mai exact, Princess Tower), cea mai bună plajă din tot orașul, hoteluri cu nume grele în lume, alte clădiri rezidențiale, mixte sau de birouri. În aceeași zonă am fost și eu cazată, la Wyndham Dubai Marina, despre care vă voi vorbi mai detaliat la finalul articolului.

2. Burj Al Arab și Madinat Jumeirah
Cele două hoteluri superbe situate una în apropierea celeilalte sunt atracții turistice importante. Fie că sunteți doar în trecere sau vă cazați la ele, sunt într-adevăr obiective ce merită bifate. Burj Al Arab (hotelul de 7 stele) este construit pe apă, putând fi observat de pe plaja publică de lângă acesta sau din grădina interioară a hotelului Madinat Jumeirah care este de asemenea deschisă publicului larg. Aici se poate mânca, iar în interiorul complexului sunt și magazine. Trebuie să precizez că, cel mai probabil, Burj Al Arab va fi acaparat de clădirile dimprejur care sunt în construcție, așa cum probabil și plaja va deveni privată. 

3. Old Souk 
Localizat în Vechiul Dubai, Old Souk este una dintre cele mai vechi zone comericale ale orașului, supranumit și Grand Souk Deira. Cele mai ușoare variante de a ajunge aici sunt taxiul pe apă ( barcă abra) sau metroul. Dacă totuși alegeți prima variantă, timp de 10-15 minute sunteți plimbați cu o barcă tradițională abra (asemănătoare unei gondole venețiene) pe canalul Dubai Creek, mica excursie constând 2 dirhami/persoană. Nu e de mirare că peisajul aduce aminte de laguna italiană. Este oportunitatea perfectă pentru shopping la prețuri accesibile, pentru a negocia și pentru a savura atmosfera specifică bazarurilor.

4. Burj Khalifa și Dubai Mall
Le-am inclus împreună pentru că vrând, nevrând, acestea vin la pachet. În primul rând, pentru a putea ajunge la At The Top, Burj Khalifa, trebuie să treceți prin Dubai mall. Partea mai puțin fericită este că, dacă nu sunteți amatori de malluri, plimbarea până la ghișeul de bilete prin Dubai mall va fi o adevărată aventură. În schimb, pentru cei cu frică de înălțimi, curtea interioară a mallului este o alternativă perfectă pentru a vă chinui să ochiți cea mai înaltă clădire din lume dintr-o privire. Pentru a urca la At The Top, un bilet costă 154 de dirhami (178 de lei)/persoană și veți ajunge la etajele 124 și 125 (pachetul standard). Există mai multe pachete pentru cei interesați de etajele superioare, însă la prețuri ceva mai piperate (și pentru pachetul standard mi s-au părut mulți bani). În rest, experiența în sine te lasă speechless. Construit în numai 5 ani, Burj Khalifa are 828 de metri în înălțime, clasând-o ca cea mai înaltă clădire a momentului. În viitorul apropiat am înțeles că va fi depășită de clădirea de 1 km din Jeddah, Arabia Saudită. Interviurile "armatei" de oameni care au lucrat la Proiectul Burj Khalifa mi se par foarte interesante, experți din toate colțurile lumii, bărbați și femei.

5. Palm Jumeirah 
Palm Jumeirah este acea insulă artificială arhicunoscută printre noi. Cel mai mult mi-a plăcut vederea de pe faleză înspre Marina, dar insula are multe de oferit. Vă recomand să faceți împrejurul, să vedeți fântânile cu vedere la hotelul Atlantis sau chiar să vă cazați pe insulă dacă sunteți în căutarea unui loc mai liniștit.

6. Miracle Garden
Dacă sunteți în căutare de ceva "verdeață" în toată marea de deșert, Miracle Garden este pentru voi. O grădină de-a dreptul spectaculoasă aflată la periferia orașului, ferită de ochii lumii. Plătiți 52 de dirhami/persoană și vă veți clăti ochii cu figurine supradimensionate și sculpturi din flori și iarbă, adevărate opere de artă ce reușesc să supraviețuiască pe nisip. Cred că vă puteți petrece o după-amiază în tihnă și cu copiii.

7. Global Village
Fie că îl considerați parc de distracții à la Disneyland sau vă reamintește de un bâlci, Global Village este cu adevărat un obiectiv inedit, constând în clădiri reprezentative din foarte multe țări ale lumii expuse în mărime medie (adică vă puteți plimba printre ele) de-a lungul cărora sunt standuri de street food. Da, gastronomie asiatică, europeană și nu numai în același spațiu. Există și suveniruri diverse, dar nu am văzut nimic care să mă fi  impresionat în mod deosebit.

8. Safari în deșert
Înainte de aventura mea în deșert, recunosc că nu aveam așteptări prea mari, mai ales că am auzit impresii diverse din jur, atât pozitive, cât și negative. Chiar nu îmi puteam închipui că urma să devină o activitate pe care mi-aș dori să o repet într-o bună zi. Dar exact așa a fost. Înainte de a povesti concret ce am făcut jumătate de zi la safari, vreau să vi-l recomand pe ghidul meu pentru că ne-a ajutat mult și cred că vă poate fi de folos să apelați la un ghid complet, așa cum este Chris. Astfel că, dacă doriți să faceți și alte tururi în Dubai sau Abu Dhabi sau pur și simplu vreți să vă răspundă cineva în mai multă cunoștință de cauză decât mine la întrebări, îl puteți apela la acest număr: +971 50 805 5159 sau îi puteți vizita pagina de facebook sau pagina de instagram.
În altă ordine de idei, Chris și șoferul ne-au luat din fața hotelului cu jeepul și, după un drum de aproximativ o oră, am ajuns la punctul de start al aventurii propriu-zise prin deșert. Safariul constă în adrenalina la maximum din timpul plimbării printre dune, o oprire pentru poze în deșert, o plimbare scurtă cu cămilele și cina acompaniată de dansuri orientale și animatori ce încing atmosfera. Toate astea la un preț de 250 de dirhami/persoană sunt, zic eu, mai mult decât suficiente. Se pot închiria și ATV-uri pentru cei mai aventuroși. O experiență completă de viață. 


Ce am mâncat?
Dubaiul este unul dintre cele mai cosmopolite și diverse orașe ale lumii, iar aceste însușiri se resimt și la nivelul gastronomiei. Există restaurante și feluri de mâncare pentru toate gusturile și pentru toate buzunarele. Însă, am de făcut o precizare importantă în acest sens . Dacă sunteți amatori de băuturi alcoolice, cum îmi imaginez că mulți români sunt, destinația aceasta nu prea vă poate satisface dorințele. Vorbim despre Orientul Mijlociu care în cea mai mare măsură este islamic, iar religia și cultura nu le permite consumul de alcool. Există, totuși, locuri unde se poate consuma și anume la restaurantele hotelurilor. În ultima seară am mâncat foarte bine la Rove, unde se pot comanda băuturi alcoolice (hotelul de lângă al nostru Wyndham). La fel de bine a fost și la The Noodle House Madinat Jumeirah. În rest, am mâncat fructe de mare, falafel, o înghețată foarte bună japoneză la Global Village și multe altele.

Cum m-am deplasat?
Ei bine, ce vă pot recomanda eu este să vă închiriați mașină din aeroport sau din oraș pentru că între obiective sunt distanțe mari. Există, desigur, și posibilitatea de a merge cu metroul sau tramvaiul, însă pregătiți-vă de tranzitat multe zone ale orașului. În ceea ce mă privește, am un verișor stabilit aici de mulți ani așa că el ne-a ajutat foarte mult cu deplasarea și cu alegerea obiectivelor și îi suntem recunoscători. Cine nu are verișori, să-și cumpere:)))

Măsurile de prevenție împotriva infectării cu Sars-CoV-2:
În Dubai trebuie purtată masca de protecție în toate spațiile publice, la fel ca în România la momentul de față. Trebuie păstrată distanța socială care poate varia de la 1,5m și până la 3m, în funcție de spațiul și de regulile impuse în fiecare loc public. Actualmente turiștii însumează 30% din numărul vizitatorilor orașului în condiții normale, astfel că pandemia a afectat drastic economia Dubaiului ca peste tot în lume.Capitala Abu Dhabi este închisă momentan pentru turiști.

Unde am stat?
Cum v-am precizat și mai sus, am fost cazată la hotelul Wyndham Dubai Marina, de 4 stele, pe care îl recomand cu brațele deschise. Super poziționare, mic dejun bun și variat, camere spațioase și servicii bune.

Cam atât a fost pentru astăzi, dragii mei! Sper că v-ați relaxat lecturând articolul acesta și aștept în comentarii, ca întotdeauna, impresiile voastre! V-am pupat! Pe curând!
 

Comments

Post a Comment