Un epilog care putea fi și prolog

Bună, dragii mei! Pentru astăzi v-am pregătit o mică surpriză cu ocazia Halloween-ului, mai exact o povestire realizată în colaborare cu Mihai. Astfel, vom devia puțin de la conținutul obișnuit al blogului pentru a publica finalul scrierii. Dacă nu ați citit până acum povestea, dați click aici după ce lecturați fragmentul de mai jos. Numai bine!

Un epilog care putea fi și prolog

Dacă scap viu din toată experiența asta, pot spune că viața mea nu va mai fi niciodată la fel. Nu sunt încă sigur dacă îmi voi mai revedea vreodată prietenii, dar măcar am avut șansa să o cunosc mai bine pe Monica Montgomeri. Nu e ea cea mai normală fată din lume, dar nici eu nu sunt un om obișnuit. Până la un punct, chiar îmi place de ea: e deșteaptă, spontană și mult mai curajoasă decât mine. Mai are ea de lucrat la capitolul sociabilitate, dar este pe drumul cel bun.

Chiar în acest moment, citesc fragmente peste fragmente ca să îmi salvez viața. Îi știți pe studenții la Medicină, care citesc mii și mii de pagini, mai mult sau mai puțin utile, doar pentru a putea avea o meserie? Ei bine, îi înțeleg prea bine. La urma urmei, ce fac eu acum nu este departe de ceea ce fac ei.

Poate că efectul fluturelui nu mă urăște chiar atât de tare. Sigur, din cauza lui am ajuns aici, dar ce am zis eu mai devreme? O înțeleg ceva mai bine pe Monica și – cine știe?! – poate că, atunci când toate astea se vor termina, în cazul în care nu ne va prinde poliția, vom fi prieteni. Ei i-ar folosi niște oameni în care să aibă încredere și, sincer să fiu, după toate câte s-au întâmplat în această seară, și mie mi-ar prinde bine.

E Revelionul. Anul acesta a fost cel mai dificil, ciudat, plin de remușcări și traume din viața mea. Cu toate astea, sunt aici, realizând o retrospecție a evenimentelor de exact acum două luni. Deznodământul este complex, iar Revelionul presupune să ne gândim mai mult la viitor decât la trecut. Până la urmă anii pot fi mai buni sau mai răi, dar, într-un final, toți caută să spere că următorul va fi bun sau mai bun.

Prietena mea cea mai bună este încă în comă, iar medicii sunt rezervați în declarații. În acest moment, mi-aș fi dorit ca Matei să fi petrecut alături de mine. Niciodată nu strică să ai un chip binevoitor prin preajmă.

Astăzi văd totul altfel. Apreciez mai mult singurătatea și capacitatea ei de a-ți clădi o imagine despre sinele tău. Apreciez mai mult libertatea, tinerețea, influența pe care fiecare dintre noi o exercităm asupra celorlalți.

Comments