Muzee interactive ce m-au impresionat

Având o structură similară articolului postat acum câteva luni, astăzi am de gând să revin pe blog cu o postare care, sper eu, vă va mai scoate puțin din cotidianul mohorât în care ne aflăm din martie încoace. Am observat de-a lungul timpului că seriile cu topuri au prins bine printre cititori, astfel încât am decis să continui cu articole în acest stil. Permiteți-mi să îmi cer iertare în avans pentru cea mai îndelungată absență de când am început blogul( în curând împlinim trei ani si pregătesc o surpriză), însă examenele din ultima vreme m-au făcut să îmi aleg prioritățile pentru o vreme. Acum că vacanța a sosit, ne putem bucura de plimbări, chiar dacă ele se restrâng la granițele țării.

Și acum că am realizat introducerea, haideți să trecem la treabă!
Probabail că, dacă m-ați mai urmărit pe blog, ați putut observa ca sunt o mare amatoare de muzee si că, oriunde m-aș deplasa, caut și aceste obiective care să mă ajute să înțeleg istoria locului respectiv mai bine sau care să îmi umple voiajul în cel mai interesant mod posibil. Cea mai enervantă parte in ceea ce privește majoritatea muzeelor este, precum bine știți, faptul că pozele sunt strict interzise, se taxează la începutul turului sau există restricții în cazul unor exponate mai sensibile. Și mai sunt convinsă de ceva: ați fost si voi măcar pentru un moment în viață in pielea mea. Astfel că, pentru voi, am pregătit astăzi un articol despre câteva dintre cele mai interesante muzee interactive: un mod interesant de a rămâne cu ceva după vizită și de a te distra( în care pozele sunt acceptate)!
1. Muzeul ciocolatei din Barcelona
Muzeul la care până și biletul de intrare reprezintă un baton de ciocolată este, probabil, menit să bucure copiii ce îi trec pragul însă, dacă adori ciocolata la fel de mult ca și mine, acest obiectiv va fi un deliciu. Exponatele sunt sculpturi realizate cu mare maiestrie din ciocolată, reprezentând animale, figurine, construcții sau personalități din lumea catalană cărora li se adaugă puțină istorie despre meșteșugul ciocolatei. Cred eu că este perfect pentru a fi clasificat drept un muzeu interactiv.

2. Muzeul Madame Tussauds din Amsterdam
Deși există la propriu o rețea de muzee Madame Tussauds în toată lumea, eu până să ajung in Amsterdam nu am mai vizitat niciunul din acest fel vreodată. Astfel, s-a ivit oportunitatea perfectă, mai ales că eram conștientă că reprezintă doar o distracție și este un muzeu accesibil oricui(cu toate că este cel mai vechi din lume). Cel mai mare muzeu de acest fel ( cel puțin din Europa) este cel din Londra, însă mai există și in Viena, Istanbul, Berlin, Blackpool si, bineîntțeles, Amsterdam. Pentru cei in necunoștință de cauză, Madame Tussauds este un muzeu al figurinelor de ceară, mai exact personalități din toate domeniile sculptate la dimensiunea lor naturală în ceară, ce a ajuns un loc interactiv pentru cei curioși să își întâlnească persoanele favorite din istorie sau din prezent, să le poată observa trăsăturile, înălîimea si multe altele. Prețul este accesibil, iar distracția este pe măsură... așa că, de ce nu?

3. Muzeul Zeppelin din Friedrichshafen, Germania
În extremitatea sudică a Germaniei, în apropierea lacului Konstanz, plimbările cu Zeppelinul sunt accesibile și, cu toate că eu nu am apucat să trăiesc experiența unui zbor cu zeppelinul, vă recomand sa incercați. Însă, pentru oamenii aflați in situația mea, cred că o vizită la Muzeul Zeppelin este mai mult decât suficientă fiindcă, chiar de nu ai un atașament pentru fizică, muzeul te va ajuta să ințelegi conceptul acestui mijloc de transport, să ințelegi povestea nefericită a Hindenburgului si să afli multe alte informații utile și inedite. Deși poziționat într-un loc izolat de lume, atât zborul cu zeppelinul, cât și acest muzeu, sunt un prilej de a-ți lărgi orizonturile. Pentru mai multe detalii, accesați articolul despre Friedrichshafen

4. Muzeul de Automobile si de Modă din Malaga
Deți nu aveam cine știe ce așteptări cu privire la acest muzeu, am rămas puternic impresionată de diversitatea, valoarea și mărimea acestui obiectiv turistic... o adevarată avere și un extaz pentru iubitorii de mașini și/sau de modă. Colecția impresionantă îi aparține unui om de afaceri portughez care, nu cu mulți ani în urmă, a decis să deschidă pentru public un muzeu cu articolele pe care le-a colecționat, aranjate pe epoci istorice și îngrijite mai ceva ca pe coroana spaniolă. Nu mint când spun că am petrecut în jur de trei ore (mărind pasul pe la mijloc) și aș mai fi stat încă pe atât neclintită. Așa că acest muzeu este un adevărat hidden gem, de oriunde ai veni și orice pasiuni ai avea.

5. Casa Einstein din Berna
Cu siguranță un muzeu interactiv datorită numărului de turiști curioși să descopere locul în care a locuit pentru o scurtă perioadă de timp consacratul fizician, casa este mai degrabă un apartament relativ modest aflat pe Kramgasse 49, dar cu o valoare istorică impresionantă prin prisma lui Albert Einstein care și-a petrecut o mare parte a timpului între 1903 și 1905 aici dezvoltând câteva dintre cele mai importante teorii științifice ale sale. În ziua în care am vizitat eu însămi acest muzeu, era gratuită intrarea însă a fost, desigur, o excepție.

6. Muzeul Kitschului din Bucuresti
Așteptările mici pot da naștere unei satisfacții pe termen lung exact cum ați tot observat de-a lungul acestui articol, așa că pot spune același lucru și despre acest muzeu care, de fapt, mi-a dat inspirația necesară pentru a scrie articolul de azi. Fiind o bună reprezentare a principalelor subculturi românești, muzeul este menit să stârnească râsul turiștilor și realizat pentru ca o mare parte dintre ei să se regăsească în exponatele respective. Vrând, nevrând, acest obiectiv spune mai multe despre noi decât am vrea sa recunoaștem, dar, cum hazul de necaz este o trăsătură pregnantă a românilor, nu ar trebui să ne deranjeze în vreun fel. Obiectivul se află pe Strada Covaci nr. 6 si o pancartă ostentativă orientează vizitatorii spre acest loc.

Cam asta a fost pentru ziua de astăzi, dragii mei, însă nu uitați că astfel de obiective turistice există pretutindeni, iar pentru moment ar fi indicat, din păcate, să rămânem la astfel de muzee din România. Câteva exemple ar fi Muzeul Satului din București, Muzeul Satului Bănățean din Timișoara, Muzeul Astra din Sibiu, Muzeul Aurului din Brad, Casa memorială a lui Ion Creangă din Humulești, iar lista poate continua. Vă îmbrățișez pe toți și vă urez de bine! Să ne revedem aici cu bine!




Comments