Weekend la Sibiu pentru Târgul de Crăciun

Va anunț că acest articol va fi o premieră pentru mine pe acest blog. Deși am călătorit intr-un numar decent de locuri în Romania, nu pot spune ca pana acum m-am inghesuit sa postez destinatii din tara. Si daca stau sa ma gandesc mai bine, nici nu prea am mai cotrobait tara in lung si in lat in ultimii doi ani ca sa pot impartasi si cu voi. Asa ca, pentru prima oara, va prezint impresii, amintiri si locuri unicat tocmai din Sibiu, in perioada Craciunului. Degeaba ne mandrim ca macar tara frumoasa avem, daca nu o promovam nici macar putin; de fapt, tara aceasta este prea frumoasa si ofera mult prea multe pentru modul in care noi, românii, o tratam. Depășind șocul despre premiera ce o reprezintă acest articol, cum ma stiti ca incerc sa va arat locuri unice si deosebite, asa voi face si pentru Sibiu. Poate inca nu v-ati dat seama, sau poate nu ati reusit sa ajungeti, dar Sibiu se transforma de Crăciun si devine un loc splendid si de admirat, de oriunde ai veni. Am ajuns in acest weekend in orașul transilvănean pentru târgul de sărbători( vizitând orăselul si cu alte ocazii acum ceva ani).
In spatele meu se afla vestitul muzeu Brukenthal
Pe strada unde am fost cazați, parca desprinsa din povesti, dar cu elemente moderne( mașinile)





                        Am ajuns in targ


 Nu se putea sa merg printre atatea bunataturi fara sa imi iau nimic, asa ca am optat pentru migdale pralinate (insa daca ajungeti aici, veti pune cateva kilograme pe voi:)))







Ne-am uitat la toate casuțele posibile, am absorbit toata energia buna de aici.



Iar luminile proiectate pe cladiri sunt impresionante!!



 Am plecat putin din târg sa ne mai plimbam pe bulevarde, dar ne-am intors in scurt timp ca sa mancam cina proaspata traditionala.









 Un pahar de vin fiert nu putea sa lipseasca din articolul despre România in perioada Crăciunului.




Astfel ca, am incheiat seara cu cina, o frigaruie imensa( insa din pacate era prea aglomerat ca sa fac vreo poza). Si ne-am indreptat incet, incet spre casa, fericiti ca am atins acest obiectiv, târgul din Sibiu, considerat cel mai frumos din țară. Si, dandu-mi seama ca eu nu am apucat sa vizitez Muzeul Brukenthal niciodata, am descoperit ca acest weekend este prilejul perfect sa pun piciorul si pe acest muzeu. Acum ceva vreme am achizitionat o serie de carti de la Adevarul, colectia numindu-se "Marile muzee ale Europei"(sper ca nu gresesc, daca se numeste altfel, scrieti-mi in comentarii). Revenind la aceasta colectie, din România era prezent muzeul Brukenthal asa ca trebuie sa fie interesant( asa ma gandeam eu).
Astfel ca, duminica dimineata m-am trezit in fata muzeul, nerabdatoare sa vad ce are Sibiul de aratat la capitolul cultura, si avand in vedere ca a fost Capitala Culturala Europeana in 2007(cum va fi Matera din Italia anul urmator-vezi articol despre calatoria mea la Matera aici) aveam ceva asteptari.
























 Ma declar multumita de acest muzeu. Cu alura muzeelor din Florenta si cu influente din toate zonele Europei, muzeul reflecta istoria prin care Sibiul si Transilvania a trecut, fiind pur si simplu luata prizoniera de catre puterile fiecarei epoci. Insa, acest farmec atrage strainii, pentru ca desi aceasta zona se aseamana cu alte regiuni prospere ale Europei, este incununata de traditii si obiceiuri românesti care au primit influente externe, deci care o fac unica. Si vorbind de faptul ca atrage straini, eram singura româncă din muzeu si m-am simtit bine. M-am imprietenit cu niste evrei, asa ca am si impresii directe din partea strainilor( si credeti-ma, sunt bune)


 Aceasta parte a muzeului prezinta fotografii cu Sibiul de atunci si acum. Iar pentru ca va prezint sectiunea de arta din cele 6 sectiuni ale muzeului Brukenthal, si-a facut si fotografia loc printre artele de la Sibiu.






 Intre timp, am dat si de o pisica foarte grasa, cu pui si care seamana mult cu motanul meu de acasa.
 In acest beci se afla statui ale zeilor si intelectualilor greci antici foarte bine realizate.




 Am realizat aceasta poza crezand ca am terminat de vizitat muzeul, insa am dat de o sectiune despre gotic, cireasa de pe tort, fix pe stilul meu, tare haios.
Puteam lua eugenii pe gratis cu ocazia Centenarului Marii Uniri, iar domnul de pe ambalaje este Samuel von Brukenthal, nobilul care a locuit aici, unde este muzeul(sau una dintre locuinte).
 Revenind la gotic, chiar mi-a adus zambetul pe buze, explicand cat se poate de bine de unde a aparut goticul si curentele sale in arhitectura, literatura, dar si conditia in societate si mentalitatea. Un mini muzeu ingenios care merita o vizita asa ca tineti minte.
 Voi astia sub 15 ani va simtiti, da? Nu aveti voie aici:)))















Din păcate aici voi incheia articolul despre Sibiu. Chiar sper ca v-am facut si pe voi sa vizitati Sibiul acum, iar daca nu l-ati apucat in perioada de Crăciun, cu sigurantă veti ajunge la anul. Fara doar si poate va fi la fel de frumos, fiind adaugat in 2019 pe harta gastronomica a Europei. Asa ca Sibiul va avea din nou un titlu măreț si va pune România pe o harta importanta. Voi ce destinatii pentru Târgul de Crăciun v-ati ales? Scrieti-mi in comentarii! Pupici!

Comments