Top 10: destinatiile mele preferate de pana acum

M-am gandit sa adun toate amintirile din calatoriile mele de pana acum si sa fac un top al celor mai interesante colturi de vazut. Desi toate destinatiile m-au impresionat si am legat amintiri si energie cu fiecare dintre locurile pe care le-am strabatut, ce va voi prezenta azi este dovada ca unele locuri si-au pus amprenta mai mult in sufletul si in judecata mea. Nu numai ca va sfatuiesc sa ajungeti in aceste colturi, dar sa nu uitati sa le cititi povestea si sa le cunoasteti asa cum sunt ele, autentice. Desigur, nu voi face clasament, ci doar le voi enumera, pentru ca nu exista niciun mod corect de a diferentia o cultura de alta.
1. Roma, Italia.
Va rog frumos sa nu ma judecati. Am vizitat Roma de doua ori si tot nu m-am saturat sa umblu pe stradutele ceva mai delicate si ceva mai autentice decat in orice alt oras. Desi pentru multi Roma a devenit un cliseu si o destinatie deja arhicunoscuta, isi merita toata popularitatea si toate aplauzele din partea mea.De altfel, veti observa si modul in care m-am schimbat pe parcursul celor doua calatorii.
                                                       Roma in mai 2015
                                         Palatul Victoria si eu, in ianuarie 2018 si mai ales dovada ca acest oras nu poate imbatrani!
Desi in anul 2018 nu am reusit sa vizitez nimic , pentru ca aveam prea putin timp la dispozitie, am reusit sa stau linistita cu ideea ca multe dintre obiective au fost vizitate acum ceva timp
                                         (Oficial acest articol a devenit un throwback:)))




         In prima excursie am dat o fuga si la Vatican si am asteptat doua ore ca sa intram.

                  Rezultatul a fost totusi cat se poate de impresionant
Pentru mai multe detalii legate de capitala Italiei, cititi articolul despre Roma.
2. Barcelona, Spania 
Acest oras imi aduce aminte de foarte multe clipe de neuitat din timpul calatoriei. Niciun oras nu a putut sa ma impresioneze mai tare prin atmosfera si prin povestea arhitectului care a transformat orasul si care si-a lasat urmele ca o mostenire pentru urmatoarea generatie; o mostenire unde in spate stau multa truda si har.
  Sagrada Familia, marea opera a lui Antoni Gaudi

Casa Batllo, proiectata de Gaudi

Arcul de triumf

Parcul Guell, proiectat tot de Antoni Gaudi. Se spune ca acest parc ar fi opera sa preferata din tot orasul. Mai multe despre Barcelona cititi aici si  aici.
3. Gibraltar, Marea Britanie
Desi din punct de vedere geografic se situeaza in extremitatea sudica a Spaniei, stramtoarea Gibraltar si muntele(uscatul) sunt teritorii dependente ale Marii Britanii. Pot spune ca a fost o experienta de neuitat mai ales pentru ca Gibraltar este singurul loc din Europa unde maimutele traiesc libere! Nu vezi maimute libere in fiecare zi:)). De asemenea, este singurul loc in care am fost avertizati sa nu lasam ferestrele deschise noaptea, deoarece maimutele sunt o surpriza la tot pasul.

Am ajuns pe aici in vara anului 2009, asa ca aveam inca 7 ani!





4.Istanbul, Tturcia
Istanbulul m-a fascinat doar prin faptul ca exista. Desi se afla in Europa(jumatate), Istanbul este alta lume si alta poveste si adaposteste o cultura care a facut restul Europei sa se cutremure de-a lungul istoriei.
Din Marele Bazaar



Cititi mai multe despre Istanbul aici.
5. Kotor,Muntenegru
Dupa parerea mea, Kotor este printre cele mai frumoase destinatii ale Europei de Est si dovada ca aceasta parte a continentului are foarte multe de oferit. Fiind cucerit de Venetia acum multe secole, a mostenit mult din cultura acestui stat italian. Este oras declarat al patrimoniului UNESCO si merita vizitat pe deplin.





Am vizitat Muntenegru in anul 2014:))


Am vizitat un muzeu al pisicilor! Nu-i asa ca e fascinant?
6. Murano si Burano, Italia
Pentru ca tot am ajuns la capitolul Venetia, am de gand sa va prezint doua insulite din apropierea Venetiei( pe care am strabatut-o in lung si in lat in anul 2015), doua oaze de liniste intr-o zi de vara aproape caniculara. Murano este cunoscuta pentru sticla, fiind mari fabricanti de sticla de secole(pe vremuri in manufacturi), iar Burano pentru dantela:)) Pe scurt, aceste doua insulite sunt ca doua mahalale ale Venetiei.
Murano



Burano

Dantela specifica pe peretele unui restaurant
Spaghetele din Italia si bratara cu sticla de Murano cumparata de acolo
7. Amsterdam, Olanda
Voi continua cu un oras care a fost pentru multa vreme subiect de comparatie cu miraculoasa Venetie, si care a reusit totusi sa se impuna. Am descoperit un oras interesant si cu oameni la fel de interesanti in 2017, iar mai multe despre excursia mea in Amsterdam gasiti aici.


8. Bergen, Norvegia
Acest oras numit si "Poarta catre fjord-uri" este si cel mai energic punct la Norvegiei. Cu siguranta este cel mai curat oras al Europei(pe langa Oslo) si are multa istorie de oferit ;asa ca daca aveti ocazia sa ajungeti in Norvegia, nu ratati Bergen! Si ca sa va lamuriti despre ce va vorbesc, cititi aici.


9.Monte Carlo, Monaco
Un loc la fel de scump si la fel de pretentios ca Norvegia este desigur Monaco si desi am stat doar o zi, am savurat luxul plimbandu-ma pe strazile orasului si vizitand Palatul Principelui, printre singurele palate locuite azi unde este accesibil turistilor.



Cred ca in acea excursie am baut mai multa apa decat in tot restul anului la un loc:))
In anul 2015
10. Cannes si Nisa, Franta
Ultimele si totusi nu cele din urma, aceste doua orase si-au castigat popularitatea in anii '50 si '60, cand multe filme si-au avut actiunea aici. Unul dintre ele(Cannes) a ajuns orasul unde se organizeaza poate cel mai mare festival de film european.
Cannes in anul 2015

Am reusit sa facem si plaja:))


Nisa


Tot in anul 2015
Acum va provoc pe voi sa imi scrieti in rubrica de comentarii destinatiile care v-au placut voua cel mai mult si de asemenea primesc cu cel mai mare drag recomandari de excursii. Va pup si pe curand!

Comments

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Foarte frumos:))) Nu am ajuns acolo deocamdata, dar sigur este o recomandare foarte buna!:*

      Delete

Post a Comment